Новини столиці Ігор
- Олімпійська Арена №10-2017
- Пйонгчанг-2018
Перший факелоносець
Честь пронести факел на першому етапі естафети Олімпійського вогню-2018 довірили колишньому півзахисникові збірної Кореї з футболу і клубу «Манчестер Юнайтед» Пак Джи Суну.
36-річний спортсмен – один з найвідоміших футболістів у себе на батьківщині. У ста офіційних матчах за національну збірну він забив 13 голів, взяв участь у найбільших турнірах, зокрема в чемпіонаті світу з футболу 2002 року, який приймали спільно Корея і Японія. Нині Пак працює послом клубу «Манчестер Юнайтед», за який він грав з 2005 по 2012 р. в англійській Прем’єр-лізі.
Церемонія запалення вогню відбулася 24 жовтня в Олімпії. У країні-господарці Ігор естафета стартувала 1 листопада, коли відзначали 100-денний відлік до початку Олімпіади. Загалом факел нестимуть 7500 осіб, котрі подолають дистанцію 2018 км 9 провінціями, 8 великими містами і більш ніж 150 районами і округами. Естафета має гасло «Хай кожен сяє!» і п’ять тем, до яких традиційно привертать увагу організатори Олімпійських ігор: економіка, захист довкілля, інформаційні технології, мистецтво й мир.
Заради безпечних Ігор
Під час зустрічі на 72-й сесії Генеральної асамблеї Організації Об’єднаних Націй у Нью-Йорку у вересні президент Республіки Корея Джеін Мун запевнив президента Міжнародного олімпійського комітету Томаса Баха, що напружена обстановка в регіоні не загрожує безпечному й успішному проведенню Олімпійських ігор у Пьончхані.
Занепокоєність світової спільности зросла після серії ракетних запусків Північною Кореєю, спортивні керівники різних країн заявили, що вимагають гарантій безпеки для своїх атлетів-учасників Олімпіади. Джеін Мун зауважив у Нью-Йорку, що світове єднання на аренах Ігор у Пхьончхані сприятиме залагодженню проблем і встановленню миру й стабільності в регіоні. Він нагадав, що Корея успішно приймала різні масштабні заходи, зокрема Олімпійські ігри-1988, незважаючи на схожі проблеми.
Солідарність і підтримка
Зважаючи на успішне втілення програми забезпечення окремих НОКів спортивною екіпіровкою на Ігри-2016 у Ріо, Міжнародний олімпійський комітет у співпраці зі Світовою федерацією індустрії спортивних товарів започаткував таку ж ініціативу до Олімпіади у Пхьончхані. Вісімнадцять Олімпійських комітетів з чотирьох континентів будуть забезпечені безкоштовною змагальною формою. В ініціативі беруть участь шість провідних світових виробників спортивного одягу, зокрема Adidas, Under Armour, Descente. Допомога спортсменам і НОКам, котрі мають труднощі із закупівлею спортивної екіпіровки, за словами президента МОК Томаса Баха, є справжнім проявом Олімпійської солідарності. Загалом планується надати форму 53 атлетам.
Офіційні магазини
Організатори Олімпіади-2018 відкрили магазини офіційної продукції у різних частинах Південної Кореї. Урочисту церемонію провели в магазині у провінції Каннин, де нині представлено 50 ліцензійних товарів із символікою Ігор. Також крамнички відкрилися у Сеулі та Пусані, а ближче до Олімпіади їх кількість значно зросте. Працюватимуть вони щодня до 20 березня наступного року, коли завершаться Паралімпійські ігри. Також покупки можна буде здійснити в офіційному он-лайн магазині.
Під час презентації екіпіровки французьких атлетів на Олімпійських іграх-2018 технічний директор Федерації лижних видів спорту цієї країни Фаб’єн Саке оголосив про мету завоювати 20 медалей у лижних дисциплінах і біатлоні у Пхьончхані. На попередніх Іграх у Сочі французькі спортсмени вибороли 15 нагород. Також повідомляється, що міністр спорту Франції Лаура Флесель заявила, що тамтешні атлети вирушать на Ігри до Кореї тільки після отримання гарантій їхньої безпеки під час змагань.
Головний стадіон готовий
У Пхьончхані офіційно завершили будівництво стадіону, який прийматиме церемонії відкриття та закриття майбутньої Олімпіади і Паралімпіади.
Семиповерхову споруду загальною площею 58 790 кв.м і місткістю 35 тис. глядачів, розташовану в Pyeongchang Olympic Plaza, побудували за 22 місяці. Поруч спорудили тимчасові будівлі, зокрема Медальну площу, де відбуватимуться церемонії нагородження призерів змагань, і Павільйон культури, інформаційних технологій і комунікації.
За задумом організаторів, по завершенні Ігор-2018 сидіння на стадіоні, а також тимчасові споруди будуть демонтовані, й арена використовуватиметься для проведення виставок, перфомансів і спортивних змагань.
Без водіїв і забруднення довкілля
Корея стимулюватиме просування автомобилів без водіїв під час Олімпіади-2018. За повідомленням міністра землі, інфраструктури і транспорту, самокеровані автомобілі, зокрема G80 від бренда Genesis, а також машини з двигуном, який працює на водні, курсуватимуть між Сеулом і Пхьончханом. Бренд преміального класу Genesis належить компанії Hyundai Motor – домашньому спонсору майбутньої зимової Олімпіади. Щонайменше два G80 долатимуть 180 км між столицею держави і містом-господарем змагань. Карти, використовувані у цих самокерованих транспортних засобах, мають менш ніж 10-сантиметрову похибку, що є найвищою якістю у світі.
Машини з водневими двигунами упродовж 17-денного турніру використовуватимуться як шатли, вони сполучатимуть Олімпійський стадіон у Пхьончхані з іншими спортивними аренами.
Усі за квитками!
За оновленими даними, на змагання майбутньої Олімпіади продано трохи більше 30% квитків із загальної кількості 1,18 млн. Із 760 тис. квитків, доступних для покупки мешканцями країни-господарки, нині реалізовано близько 20%. За повідомленнями корейської преси, на матчі хокейного турніру, традиційно найпопулярнішої олімпійської зимової дисципліни, продано близько 17% перепусток на трибуни.
Аби зрушити «квиткове питання», організатори й інші зацікавлені в успіху Ігор сторони вживають різні заходи. Так, нещодавно було опубліковано фото президента Корейської Республіки Джеіна Муна, котрий купує в інтернеті квитки на змагання з фігурного катання. Корейська федерація банків заявила про намір викупити квитки на суму 1 млн корейських вон (879 тис. дол. США), а уряд провінції Каннин збільшив заплановану покупку квитків з 3720 до 27 834 шт.
Загалом організатори сподіваються, що початок естафети Оліміпйського вогню підвищить інтерес суспільства до Олімпійських ігор і планують реалізувати більше мільйона квитків на змагання до початку турніру.